IN STOCKHOLM

Finally I can reveal you. I’m in Stockholm for the fashion week, guest of H&M for the Design Award which were held just yesterday. It  was a great experience, I met many people and met for the first time Swedish bloggers I’ m following. I also had the opportunity to meet the legendary Margareta van den Bosch, Creative Advisor at H&M and to have a chat with her ​​(she speaks Italian very well because she has lived many years in Italy and then she told me that many times she has been in Florence to work). After the fashion show I went to Cheap Monday and in the afternoon I went to a business appointment.
Here in Stockholm is incredibly cold, and so as far as my look I tried to cover myself as much as I was able, but tomorrow I’ll dress as a tourist to visit this beautiful city and definitely my clothes will be much more comfortable and much warmer, perfect for dealing with icy Swedes temperatures.

Finalmente posso svelarvelo. Sono a Stoccolma per la fashion week, ospite di H&M per i Design Award che si sono tenuti proprio ieri. E’ stata una magnifica esperienza, ho conosciuto tantissime persone e incontrato per la prima volta blogger svedesi che seguo da sempre. Inoltre ho avuto la possibilità di conoscere la mitica Margareta van den Bosch, Creative Advisor di H&M e di scambiare quattro chiacchiere con lei (Margareta parla benissimo italiano perchè ha vissuto tanti anni in Italia e in più mi ha raccontato che molte volte è venuta a Firenze per lavoro). Dopo la sfilata sono stata da Cheap Monday e nel pomeriggio sono andata ad un appuntamento di lavoro. Qui a Stoccolma è un freddo incredibile e così per quanto riguarda il mio look, ho cercato di coprirmi quanto più mi è stato possibile; domani invece cambierò i miei panni di blogger in quelli da turista per visitare questa splendida città e sicuramente i miei abiti saranno molto più comodi e molto più caldi, perfetti per affrontare le glaciali temperature svedesi.

H&M COAT
ZARA PEPLUM
ZARA JEANS
ZARA GLOVES
PANIZZA HAT
PRADA BAG
ZARA SCARF